کد خبر: ۲۵۰۹۵
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

صدور شناسنامه به کسب وکار‌های اینترنتی به جای اینماد| مراقب سوءاستفاده‌کنندگان در فضای مجازی باشید

عضو هیأت مدیره کسب و کار‌های اینترنتی، گفت: الزام اینماد برای کسب وکار‌های اینترنتی براساس مقررات زدایی است و کمیته تخصصی نیز رای داد که متصل به مجوز نباشد و صرفا شناسنامه کسب وکار باشد.

رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره کسب و کار‌های اینترنتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص پلمپ و فیلترینگ برخی از کسب وکار‌های اینترنتی، اظهار کرد: اتفاقی که در هفته گذشته رخ داد اتحادیه‌ها ذیل قوانین نظام صنفی بود و خارج از آن چارچوب نمی‌توانست ادعایی بکنند. وب سایتی که مدتی فعالیت می‌کرد با ارسال نامه‌ای مانع از فعالیت این وب سایت شدند به طور حتم ناهماهنگی نیز در این زمینه وجود داشت که نهایتا منجر به فیلتر شدن ان شد؛ بنابراین با پیگیری خود اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی این مشکل برطرف شد.

وی افزود:، اما نکته مهم این است که اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی در طول ۴ سال از تولد خود تعداد از کسب وکار‌هایی که توسط دولت فیلتر شده بود را توانسته با پیگیری‌ها مستمر آن‌ها را برطرف کند. قطعا یکی از سیاست‌های اصلی این اتحادیه موضوع فیلترینگ است بتواند در کشور حل و فصل کند.

الفت‌نسب ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که حتما باید مراقب برخی از سوءاستفاده کنندگان نیز باشیم افراد در قالب کسب وکار‌های آنلاین ورود می‌کنند و محصولی را عرضه و یا کلاهبرداری می‌کنند باید به این موضوع نیز توجه اساسی شود و سعی کنیم که آن را برطرف سازیم.

عضو هیأت مدیره کسب و کار‌های اینترنتی، گفت: الزام اینماد برای کسب وکار‌های اینترنتی براساس مقررات زدایی است و کمیته تخصصی نیز رای داد که متصل به مجوز نباشد و صرفا شناسنامه کسب وکار باشد بنابراین در صورت کسب رای کند کسب وکار‌ها برای احراز هویت به مرکزی بتواند آن‌ها را احراز کند مراجعه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: الزام اینماد محدودیتی در فعالیت کسب وکار‌ها ایجاد نخواهد کرد. شرط راه اندازی کسب وکار نماد الکترونیکی است. قوانین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی متفاوت است و اجازه نمی‌دهد آن‌ها ورود کنند؛ بنابراین اگر اتحاد و یکدستی وجود داشته باشد به طور حتم اتفاق خوبی برای کسب وکار‌های اینترنتی رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی